Arkiv för november 19th, 2009

19 nov 2009

19 november 2009

Nu är det bara 34 dagar kvar till jul!

Igår lyste solen i nästan 2½ timme här hos mig. Hur underbart var inte det? eller vad skriver jag det VAR naturligtvis helt underbart!!! Men en fråga bara vart är snön?? Vill ha! Ge hit! Och snabba på! Det känns som att det är mörkt mest hela tiden just nu – pust – det är tur att jag kan tända lite ljus till kvällen och ha mys i min soffa. Igår kväll gjorde jag en kanna av mitt favorit julte och åt lite julknäcke med kalvsylta på för att komma i stämning när mörkret föll. Jaja jag erkänner en liten bit av Marabous nya vinterchoklad slank ned den med. ^^

Dagens aktivitet: Baka vaniljbullar
Idag jobbar jag kväll 15-21. Innan dess har jag tänkt hinna baka lite samt fira mig själv eftersom jag har namnsdag idag. Jupp, det är Elisabet idag och det är jag det. Vaniljbullar är det som skall bakas idag. Vi är inga älskare av kanelbullar i vår familj, därför faller valet på vaniljbullar istället.

Så planeringen ser ut som följer:
1. Frukostdisken skall tas reda på
2. Baka vaniljbullar
3. Diska efter baket
4. Fika lite med sambon innan jobb för oss båda
5. Jobb & för sambon resa tillbaka till jobborten

Dagens middag: Rester ur frysen (roligare än så blir det inte idag)

Dagens hushållspyssel: