7 dec 2009

Nu är det bara 17 dagar kvar till jul!

Nu är helgen slut och med den även mina nattskift för denna gång. Tar ledig vecka nu fram till på söndag om inget oförutsett inträffar.  Förra veckan flöt på bra och jag känner mig nöjd med att ha hunnit gjort det jag ska. Att vara frisk och känna ork igen är också helt underbart, min långpromenad i går var den första sedan jag blev sjuk och det var så sjukt skönt att röra på sig igen. Idag ska jag på gyminstruktion på det nya gymmet som jag ska byta till, det ska bli spännande tycker jag.

Dagens aktivitet: Baka småkakor
Idag ska det bakas i detta hus och det blir två sorters kakor. Båda recepten har jag lånat ur min mormors kokbok. Recepten är på två traditionella småkakor som de flesta av er redan förmodligen har i en eller annan form, men jag lägger ut mormors recept i alla fall för de är mumsiga som få. Vi ska alltså baka Bondkakor och Havrekakor med russin. De som känner mig vet att småkakor är min största last och att jag tycker att jag aldrig kan baka för många för det är så gott. 🙂

Dagens middag: Julkorv & hemgjort potatismos.

Dagens hushållspyssel: Plocka ihop & dammsuga.

4 Comments »

  1. 1
    ulrika Says:

    Fin sida du har. Kan inte fatta att det är 17 dagar till jul bara…
    Lycka till med baket idag!

  2. 2
    karin Says:

    God jul!

    Du har väl inte missat Bagerskans julkalender? Fylld med recept, tävlingar och annat juligt!

    http://www.bagerskan.se

    Kram Karin

  3. 3

    Kommer du blogga i år igen?


RSS Feed for this entry

Lämna en kommentar